Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/22084

Title: Tradición, cambios y reformas educativas en México y Bolivia.
Other Titles: Argumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 32-33 (2007): No. 32-33, Abril-Agosto de 1999; 7-33
Authors: Comboni Salinas, Sonia
Issue Date: 28-Nov-2007
Publisher: División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilco
Description: In recent years, interest in education as an element of change and possible lever of development has arisen. These ideas have been promoted by governments and international agencies and have been incorporated into educational reform proposals, including changes in legislation and the programs contained in teaching. The preexisting conditions have represented obstacles or advantages in each country, but in both, the role of the interna¬tional agencies and their financial participation has determined the reform's manner and forms of implementation, leading to additional problems and an element of frustration.
En años recientes ha resurgido el interés por la educación como elemento del cambio y posible palanca del desarrollo. Estas ideas han sido impulsadas por gobiernos y agencias internacionales y se han concretado en propuestas de reforma educativa, incluyendo cambios en la legislación y en los programas y contenidos de la enseñanza. Las condiciones preexistentes han representado obstáculos o ventajas en cada caso analizado, pero en ambos, la determinación por parte de las agencias internacionales del sentido y las formas de implementaci6n de las reformas, dada su participación en el financiamiento, significa problemas adicionales y algún grado de frustración.
L'intérêt portê à l'éducation comme élément de changement et possible tremplin du développement est réapparu ces derniéres années, Ces idées ont été poussées par des gouvernements et des agences internationales sous forme des propositions de réforme éducative impliquant des changements dans la législation, les programmes et les contenus d' enseignement. Les conditions préexistantes ont représenté des obstacles ou des avantages dans chaque cas analysé, Néanmoins, la détermination du sens et des formes de la mise en oeuvre des réformes de la part des agences internationales, étant donnée leur participation financière, signifie dans les deux cas des problèmes supplémentaires et un niveau de frustration certain.
URI: https://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/633
ISSN: 0187-5795
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/22084
Appears in Collections:Artículos (Dossier)

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.