Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/21852

Title: Diversa identidad
Other Titles: Argumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 60: "El individuo en la sociedad contemporánea"; 115-138
Authors: Hernández García Rebollo, Enrique
Issue Date: 26-Aug-2009
Publisher: División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilco
Description: This article discuss the concept of identity relating it to a various aspects of social life—which has been nominated by diverse authors as post modernity, hypermodernity or simply modernity. We behold here a non insightful position about this debate, but witness some forms throughout which a concept such as diversity helps us understand more how nowadays identities are utterly diverse in their foundation. We take here the contemporaneous phenomena known as “Emo” —a modern teenage group, also called urban tribe— as an example that assemblies many of the subjacent meanings in its ethic and esthetic spheres.
En este artículo se aborda el tema de la identidad, relacionándolo con variados aspectos de la vida social actual, misma que ha sido denominada por diversos autores como posmodernidad, hipermodernidad o simplemente modernidad. Adoptamos aquí una postura que no profundiza en este debate directamente, sino que intentamos, más bien, vislumbrar algunas formas mediante las cuales un concepto tal como diversidad nos ayuda a entender más, cómo las identidades actuales son plenamente diversas en su constitución. Tomamos al contemporáneo fenómeno “emo”, grupo de adolescentes actuales (también denominado tribu urbana), como ejemplo que condensa muchos de los significados subyacentes en sus esferas ética y estética.
URI: https://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/387
ISSN: 0187-5795
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/21852
Appears in Collections:Artículos (Dossier)

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.