Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/20712

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPierdant Rodríguez, Albert Isaac
dc.contributor.authorCastillo Meraz, Rosalía
dc.contributor.authorGómez Malagón, Guadalupe
dc.contributor.authorJuárez Núñez, José Manuel
dc.contributor.authorGonzález, Juan José
dc.contributor.authorMiranda, Patricia
dc.contributor.authorLópez Pérez, Lourdes
dc.contributor.authorSuárez Burgos, Amanda
dc.contributor.authorGaspar Gutiérrez, Juan
dc.creatorJuárez Núñez, José Manuel-
dc.creatorGonzález, Juan José-
dc.creatorMiranda, Patricia-
dc.creatorLópez Pérez, Lourdes-
dc.creatorSuárez Burgos, Amanda-
dc.creatorGaspar Gutiérrez, Juan-
dc.creatorCastillo Meraz, Rosalía-
dc.creatorGómez Malagón, Guadalupe-
dc.creatorPierdant Rodríguez, Albert Isaac-
dc.date2013-11-27-
dc.date.accessioned2021-05-04T00:06:21Z-
dc.date.available2021-05-04T00:06:21Z-
dc.date.issued2013-11-27
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/20712
dc.identifier.issn1665-1537
dc.identifier.urihttps://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/508
dc.descriptionFollowing the paradigms of the educational philosophy of Edgar Morin is complex not only as an object of study, but principally for its implementation in a society that has not changed its ways of thinking, of acting and of con social life and exercising public power. Thus there is a need to reflect on these educational proposals and the possibilities for their implementation to try to revitalize teachers’ thinking, professional practices and training. Without this there is no possibility of transforming education or thought; hence the importance of a serious reflection on the scope of these proposals.en-US
dc.descriptionEl pensamiento educativo de Edgar Morin, siguiendo su paradigma, resulta complejo no sólo para su estudio, sino principalmente para su implementación, en una sociedad que no ha modificado sus formas de pensar, de actuar y de conducir la vida social y ejercer el poder público. De ahí que la reflexión sobre las propuestas educativas y las posibilidades de realización sea necesaria para tratar de renovar el pensamiento, las prácticas del ejercicio profesional y la formación de los maestros. Sin ello no hay posibilidad de transformar ni la educación ni el pensamiento. De aquí la importancia de una reflexión seria sobre el alcance de estas propuestas.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVeredas: Journal of Sociological Thoughten-US
dc.publisherVeredas: Revista del Pensamiento Sociológicoes-ES
dc.publisherVeredas: Journal de la pensée sociologiquefr-FR
dc.relationhttps://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/508/472-
dc.rightsDerechos de autor 2019 Veredas: Revista del Pensamiento Sociológicoes-ES
dc.sourceVeredas: Journal of Sociological Thought; No Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 105-141en-US
dc.sourceVeredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 105-141es-ES
dc.sourceVeredas: Journal de la pensée sociologique; No Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 105-141fr-FR
dc.source1665-1537-
dc.titleReflexiones sobre el pensamiento de Edgar Morines-ES
dc.title.alternativeVeredas: Journal de la pensée sociologique; No Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 105-141es_MX
dc.title.alternativeVeredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 105-141es_MX
dc.title.alternativeVeredas: Journal of Sociological Thought; No Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 105-141es_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.