Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/20712

Title: Reflexiones sobre el pensamiento de Edgar Morin
Other Titles: Veredas: Journal de la pensée sociologique; No Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 105-141
Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 105-141
Veredas: Journal of Sociological Thought; No Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 105-141
Authors: Pierdant Rodríguez, Albert Isaac
Castillo Meraz, Rosalía
Gómez Malagón, Guadalupe
Juárez Núñez, José Manuel
González, Juan José
Miranda, Patricia
López Pérez, Lourdes
Suárez Burgos, Amanda
Gaspar Gutiérrez, Juan
Issue Date: 27-Nov-2013
Publisher: Veredas: Journal of Sociological Thought
Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico
Veredas: Journal de la pensée sociologique
Description: Following the paradigms of the educational philosophy of Edgar Morin is complex not only as an object of study, but principally for its implementation in a society that has not changed its ways of thinking, of acting and of con social life and exercising public power. Thus there is a need to reflect on these educational proposals and the possibilities for their implementation to try to revitalize teachers’ thinking, professional practices and training. Without this there is no possibility of transforming education or thought; hence the importance of a serious reflection on the scope of these proposals.
El pensamiento educativo de Edgar Morin, siguiendo su paradigma, resulta complejo no sólo para su estudio, sino principalmente para su implementación, en una sociedad que no ha modificado sus formas de pensar, de actuar y de conducir la vida social y ejercer el poder público. De ahí que la reflexión sobre las propuestas educativas y las posibilidades de realización sea necesaria para tratar de renovar el pensamiento, las prácticas del ejercicio profesional y la formación de los maestros. Sin ello no hay posibilidad de transformar ni la educación ni el pensamiento. De aquí la importancia de una reflexión seria sobre el alcance de estas propuestas.
URI: https://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/508
ISSN: 1665-1537
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/20712
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.