Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/20573

Title: Representaciones sociales sobre las matemáticas y su aprendizaje en educación superior
Other Titles: Veredas: Journal of Sociological Thought; No 30 (2016): No. 30, Miradas sobre la educación; 227-245
Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. 30 (2016): No. 30, Miradas sobre la educación; 227-245
Veredas: Journal de la pensée sociologique; No 30 (2016): No. 30, Miradas sobre la educación; 227-245
Authors: Suárez Burgos, Amanda
Rouquette Alvarado, Jorge Óscar
Issue Date: 2-Mar-2016
Publisher: Veredas: Journal of Sociological Thought
Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico
Veredas: Journal de la pensée sociologique
Description: this research addresses some aspects interposed in mathematical learning from the perspective of higher education students. To this end, the methodological- theoretical approach for social representations was used, which was deemed as pertinent to study subjective and sociocultural economical features and analyze the influence they have upon the educational environment. Specifically, those social representations that the students have built concerning mathematics are presented and examined as well as the way such representations influence learning according to their own accounts. With this objective semi structured interviews to Social Sciences students in the Universidad Autónoma Metropolitana campus Xochimilco were carried out.
la presente investigación aborda algunos aspectos que intervienen en el aprendizaje de las matemáticas contemplados desde la perspectiva de los estudiantes de educación superior. Para tal fin se utilizó el enfoque teórico-metodológico de representaciones sociales, el cual se considera pertinente para estudiar aspectos subjetivos y socioculturales y analizar la influencia que tienen en el ámbito educativo. En específico, se exponen y examinan las representaciones sociales que sobre las matemáticas han construido los estudiantes y cómo influyen en el aprendizaje según sus propios testimonios. Con este objetivo se realizaron entrevistas semiestructuradas a estudiantes de ciencias sociales de la UAM-Xochimilco.
URI: https://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/369
ISSN: 1665-1537
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/20573
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.