Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/20569

Title: Las instituciones de educación superioren México, lo público y lo no público,algunas disonancias
Other Titles: Veredas: Journal of Sociological Thought; No 30 (2016): No. 30, Miradas sobre la educación; 145-171
Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. 30 (2016): No. 30, Miradas sobre la educación; 145-171
Veredas: Journal de la pensée sociologique; No 30 (2016): No. 30, Miradas sobre la educación; 145-171
Authors: Martínez Flores, Rogelio
Ortiz Cárdenas, Javier E.
Issue Date: 2-Mar-2016
Publisher: Veredas: Journal of Sociological Thought
Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico
Veredas: Journal de la pensée sociologique
Description: it is argued that the interaction of the relationships between education and society, particularly in those of higher education is diverse depending on analytical approaches related to the economy, juridical and administration. Trends and changes in institutional academic structures, areas and subareas of knowledge, programs taught and cities where they are located, point to certain convergences of privatization or turning into public the Institutions of Higher Education. Finally we describe the evolution that occurs trough time in IES types depending on a number of dimensions or variables as public or private regime, region within the Mexican Republic, cities where they are located, academic-administrative structure and areas and subareas of knowledge and diversification of curricula.
se sostiene que la comprensión de las relaciones entre educación y sociedad, particularmente en la educación superior, es diversa dependiendo de enfoques analíticos relacionados con la economía, lo jurídico y lo administrativo. Las tendencias y cambios en las estructuras académicas institucionales, las áreas y subáreas del conocimiento, los planes de estudio que se imparten y las localidades donde se ubican, apuntan a ciertas convergencias de privatización o publicisación de las instituciones de educación superior (IES). Finalmente se presenta un recuento de la evolución en el tiempo de los tipos de instituciones de educación superior dependiendo de una serie de dimensiones o variables como régimen público o privado, región al interior de la República Mexicana, localidades donde se ubican, estructura académico- administrativa, áreas y subáreas de conocimiento, diversificación de programas de estudio.
URI: https://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/365
ISSN: 1665-1537
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/20569
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.