Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/20136

Title: Política, identidad y ritual: las aristas de las imágenes
Other Titles: TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 47: Arte, Subjetividad y Política; 201-223
Authors: Beatriz Isela Peña Peláez,
Issue Date: 21-Feb-2018
Publisher: TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales
TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales
Description: In Saint Miguel dance converges identity trends that involve historical, aesthetic and political elements shown as cultural references of otomies groups, involving tradition as living images; performative experience of the permanent fight between opposites and their own complementarity, fundament of a worldview. I analyse political role assumed by dance, preserved until twenty first century as an addition of aesthetic and artistic value of lived images to political and cultural source of images.
En el baile de San Miguel confluyen tendencias identitarias que involucran elementos históricos, estéticos y políticos que son referentes culturales del pueblo otomí, donde la tradición se preserva en imágenes vivas; experiencia performática de la lucha permanente entre los opuestos y la complementariedad de los mismos como elemento fundante de la cosmovisión. Analizo el papel político asumido por el baile, preservado hasta el siglo XXI que suma el valor estético y artístico de las imágenes vivas al recurso político y cultural de las mismas.
URI: https://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/811
ISSN: 0188-9273
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/20136
Appears in Collections:Documentos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.