Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/19684

Title: La transferencia, ¿cómo juega?
Other Titles: TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; No 18/19 (2002): No. 18/19: Pensar la intervención; 239-266
TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 18/19 (2002): No. 18/19: Pensar la intervención; 239-266
Authors: Radosh Corkidi, Silvia
Issue Date: 27-Apr-2007
Publisher: TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales
TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales
Description: I emphasize the concepts of transference and play in daily life; in the psychoanalytic cure; in the group process; as a part of institutional process; as well as the relation and subjective movement in research of social subjects and the object of study. Starting with the complex web of transference processes and that which is called love, together with disagreement, ripping, lack, anguish; the dimension of desire and its complex texture and meanderings; enmeshed with the radical need to consider the problem of ethics in all who "intervene".
Resalto la trascendencia del concepto "transferencia" en los juegos de la vida cotidiana; en la cura (situación psicoanalítica individual); en los procesos grupales; institucionales; así como en la relación y los movimientos subjetivos del sujeto con el sujeto-objeto de estudio, en el trabajo de investigación. Se parte del intrincado tejido entre los procesos transferenciales y eso que se llama amor, aunado a la discordancia, el desgarramiento, la falta, la angustia; por tanto, con la dimensión del deseo en su compleja textura y avatares; trenzado todo ello por la radical necesidad de considerar el problema de la ética, de todo aquel que "interviene".
URI: https://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/338
ISSN: 0188-9273
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/19684
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.