Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/19657

Title: A la entrada del laberinto
Other Titles: TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 17 (2007): No. 17: Género y violencia social; 35-49
TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; No 17 (2007): No. 17: Género y violencia social; 35-49
Authors: Torres Falcón, Marta
Issue Date: 4-May-2007
Publisher: TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales
TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales
Description: This article presents an overview on the relationship between masculinity and violence in its different expressions. It emphasizes the relevance of culture and social institutions in repressing and penalizing some forms of violence, and at the same time tolerating and even justify other expressions of the same phenomenon. Some features of violence are described which men exert against themselves, against other men and mainly against women (like sexual harassment, rape, and wife battering). Finally, some possible lines of research and action are suggested
Este artículo ofrece un panorama general sobre la relación entre masculinidad y violencia y sus distintas manifestaciones. Subraya la importancia de las instituciones y la cultura para reprimir y sancionar algunas formas de violencia, así como para tolerar e incluso justificar otras expresiones del mismo fenómeno. Se describen algunas características de la violencia que los hombres ejercen contra sí mismos, contra otros hombres y, de manera destacada, contra las mujeres (hostigamiento sexual, violación y maltrato a las esposas). Finalmente, se sugieren algunas líneas posibles de investigación y acción.
URI: https://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/311
ISSN: 0188-9273
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/19657
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.