Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/19519

Title: La última trinchera
Other Titles: TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; No 9 (1996): No. 9: Las tramas del amor; 119-123
TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 9 (1996): No. 9: Las tramas del amor; 119-123
Authors: Pérez Zavala, Carlos
Issue Date: 14-May-2007
Publisher: TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales
TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales
Description: This essay analyses some of the preconceptions and hypotheses which ex in the weist about amorous discurse. If one of the results of modernity has been to convert reason, its main analytical instrument, into a hap, it many also be send hat its effect on the language of love has consisted of transforming passion into an empty pleasure. Sexuality has been totally emptied of subjectivity. Western on culture and morality have assigned to love the same fate as that which was given to liberty. Despite everything, the language of love will always form the basis al1 critica11 philosophy.
En este ensayo se exponen algunas ideas, nociones e hipótesis alrededor del tema del discurso amoroso en Occidente. Si uno de los productos de la modernidad consiste en haber convertido a la Razón, su principal instrumento, en una trampa, de la misma manera el proyecto de la modernidad para el discurso amoroso consiste en transformar la pasión en un falso goce, en una expresión de la sexualidad vaciada de toda subjetividad. Es decir, la moral y la cultura Occidental presuponen para el amor el mismo destino que se le ha asignado a la libertad. A pesar de todo, el discurso amoroso estará siempre en la base de toda filosofía crítica.
URI: https://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/173
ISSN: 0188-9273
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/19519
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.