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dc.contributor.authorMichel, Guillermo
dc.creatorMichel, Guillermo-
dc.date2007-05-14-
dc.date.accessioned2021-05-03T23:56:44Z-
dc.date.available2021-05-03T23:56:44Z-
dc.date.issued2007-05-14
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/19516
dc.identifier.issn0188-9273
dc.identifier.urihttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/170
dc.descriptionIn this paper, the author opens a series of questions focused mostly to clarify (to ourselves) what does education mean, or, in other words, what the significance of education is, and what should be the aim of education in a country, or in a society, controlled by the power of money and the money of power, and in which a war against the poorest, the excluded ones, h e people without-Face has been declared. From a phenomenological perspective, analyzes the meaning of love in our daily life and, consequently, the role of love in the educational field in which every human being is involved. In conclusion, the author tries to point out a path insufficiently explored or not sufficiently experienced, in order to learn to live in the ambiguity, in the darkness of the life world, and besides, to learn how to establish an authentic communication with the other, as a consubstantial task of our intercorporeal co-existence, if we want to become human beings.en-US
dc.descriptionEste trabajo pretende abrir una serie de interrogantes orientadas a aclarar (nos) que significa educar, y para que educar en un país, en una sociedad dominada por el poder del dinero y el dinero del poder, y que ha declarado la guerra a los pobres, a los excluidos, a los sin-rostro. Desde una perspectiva fenomenológica analiza el significado del amor en nuestra vida diaria y, por tanto, el papel del amor en nuestra tarea educativa, en la cual todos los seres humanos estamos involucrados. En conclusión, trata de mostrar un camino, aun inexplorado, o no suficientemente experienciado para aprender a vivir en el riesgo, en la ambigüedad, en la oscuridad, pero también para aprender a establecer una comunicación autentica con el otro, como parte consustancial de nuestra coexistencia intercorpórea, si deseamos llegar a ser humanoses-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherTRAMAS. Subjetividad y procesos socialesen-US
dc.publisherTRAMAS. Subjetividad y procesos socialeses-ES
dc.relationhttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/170/169-
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; No 9 (1996): No. 9: Las tramas del amor; 67-75en-US
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 9 (1996): No. 9: Las tramas del amor; 67-75es-ES
dc.source0188-9273-
dc.titleEducar con el corazónes-ES
dc.title.alternativeTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 9 (1996): No. 9: Las tramas del amor; 67-75es_MX
dc.title.alternativeTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; No 9 (1996): No. 9: Las tramas del amor; 67-75es_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
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