Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/19473

Title: El malestar cultural en la ¿ciencia ficción? de Ray Bradbury
Other Titles: TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 7 (2007): No. 7: Arte y psicoanálisis; 63-82
TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; No 7 (2007): No. 7: Arte y psicoanálisis; 63-82
Authors: Guinsberg, Enrique
Issue Date: 14-May-2007
Publisher: TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales
TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales
Description: After a first part, in which some general references are made about the relation between psychoanalysis and art, and in particular to Science fiction, the classical works of Ray Bradbury (excluding his work of the last years which has a different content), but from only one facet of psychoanalysis that which Freud calls cultural discontent, here considered as the central aspect of his work, and which is evident in the study of the author's literature regarding a concrete historical moment, even though Bradbury presents it as "Science fiction" of another planet and time.
Luego de una primera parte en que se hacen algunas referencias generales a la relación entre psicoanálisis y arte, y en particular respecto a la literatura de ciencia ficción, se analiza la obra clásica de Ray Bradbury (no la de sus trabajos de los últimos anos que tienen contenidos diferentes) desde solo una de las facetas teóricas del psicoanálisis: la que Freud denomina como malestar en la cultura, que aquí se considera aspecto central de su obra, y que se evidencia en la literatura del autor estudiado respecto a su momento histórico concreto, aunque Bradbury la presente como "ciencia ficción" 'de: otro planeta y época
URI: https://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/127
ISSN: 0188-9273
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/19473
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.