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Title: Traditional coping strategies of pastoralist in response to drought
Other Titles: Rural Societies, Production and Environment; No 8 (2004): Vol. 5; No. 8, Junio 2004; 39-56
Sociétés rurales, production et environnement; No 8 (2004): Vol. 5; No. 8, Junio 2004; 39-56
Sociedades Rurales, Producción y Medio Ambiente; Núm. 8 (2004): Vol. 5; No. 8, Junio 2004; 39-56
Authors: Kebebew, Fassil
Tsegaye, Diress
Synnevaag, Gry
Issue Date: 16-Feb-2007
Publisher: Rural Societies, Production and Environment
Sociedades Rurales, Producción y Medio Ambiente
Sociétés rurales, production et environnement
Description: A field study of tradicional doping strategies of drought was conducted in pastoral communities of Afar and Borana. Infomation was collected from the local people in both the study areas through interviewing knowledgeable individuals and semistructured group discussions. The Afars sustained their production system through the indigenous institutions Medaa and Adaa. The Medaa is the highest decision making body encompassing issues such as conflict resolution, natural resource management, mutual assistance (Titihatia), external relationship and emergency situations (drought). Adaa is the cultural mechanism that implements the rules set by the Medaa. The Geda system administers the two groups. Under the Abba Geda (chief) there are different councilors and village leaders. Some of the councilors are for rituals, for social security, for disputes and marriage and for water management. Grazing lands, water resources and mobility in normal or in periods of disaster are governed by the Geda system.
Trabajo de campo fue realizado para estudiar las estrategias para enfrentar la sequía por comunidades pastoriles de Afar y Borana, Etiopía. La información fue recabada mediante entrevistas individuales y discusiones semiestructuradas grupales con gente local en ambas áreas de estudio. La gente de Afar sostiene su producción mediante instituciones indígenas llamadas Medaa y Adaa. Medaa es el nivel comunitario de mayor jerarquía para la toma de decisiones que aborda los aspectos de resolución de conflictos, manejos de recursos naturales, asistencia mutua (Titihatia), relaciones externas y situaciones d emergencia (sequías). Adaa es el mecanismo cultural que implementa las reglas establecidas por el Medaa. El sistema Geda administra los dos grupos. Bajo el Abba Geda (jefe) existen diferentes consejeros y líderes comunitarios, algunos son para los rituales, seguridad social, disputas y casamientos y manejo de agua. Las tierras de pastores, recursos hídricos y la movilidad en periodos normales o de desastre son gobernados por el sistema Geda.
Le travail de terrain décrit dans ce texte a été réalisé pour étudier les stratégies qui permettraient d’affronter la sécheresse, de la part des communautés pastorales d’Afar et Borana, en Ethiope. L’information provient d’entretiens individuels et de discussions semi-structurées en groupe, avec les habitants de ces deux zones d’étude. Les personnes d’Afar maintiennent laur production moyennant des institutions indigènes appelées Medaa et Adaa. Medaa correspond au niveau communautaire de plus grande hiérarchie pour la prise de décisions. Il aborde les aspects de résolution de conflits, gestion des ressources naturelles, assistance mutuelle (Titihatia), relation avec l’extérieur et situations d’urgence (sécheresses). Adaa est le mécanisme culturel qui impulse les règles établies par le Medaa. Le système Geda administre les deux groupes. Au-dessous du Abba Geda (chef), il existe différents conseillers et leaders communautaires, entre autres pour les rituels, la sécurité sociale, les disputes et mariages et la gestion de l’eau. Les terres de pâture, les ressources hydriques et la mobilité sont gouvernées par le Geda.
URI: https://sociedadesruralesojs.xoc.uam.mx/index.php/srpma/article/view/86
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/19084
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