Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/18291

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorComboni Salinas, Sonia
dc.contributor.authorJuárez Núñez, José Manuel
dc.creatorComboni Salinas, Sonia-
dc.creatorJuárez Núñez, José Manuel-
dc.date2014-05-28-
dc.date.accessioned2021-05-03T23:45:06Z-
dc.date.available2021-05-03T23:45:06Z-
dc.date.issued2014-05-28
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/18291
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/861
dc.descriptionThis report is an exercise grounded on qualitative research methodology, performed by sociology students at the UAM Xochimilco, coached by two professors. According to the authors this paper tries to provide a platform to listen to the voice of the main actors of the educational act. In this exercise students read their schooling experience, based on the theories revised and learned in the course: Education and Culture. It also has the goal to apply the content learned through out BA program as well as a reflecting moment on their schooling processes. At the end, this document tries to illustrate the educational crisis lived by Mexican students in public institutions of higher education, in modern times.en-US
dc.descriptionste artículo da la voz a los alumnos, actores centrales sin duda del acto educativo, que tratan de releer su experiencia escolar vivida a lo largo de sus años de escolares ayudándose de las teorías analizadas, aprendidas, y asimiladas en el transcurso del módulo “Educación y Cultura” de la carrera de Sociología. Es también un intento de poner en práctica los conocimientos construidos a lo largo no sólo de este trimestre, sino de los diferentes módulos cursados en la carrera, de manera que puedan hacer un alto en el camino y reflexionar sobre el camino escolar recorrido. Muestra la crisis de la escolaridad vivida por ellos mismos y reflexionada a partir de los conocimientos adquiridos en su recorrido universitario.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/861/861-
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 69 (2014): No. 69, Problemas emergentes en la educación superior ; 74-95en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 69 (2014): No. 69, Problemas emergentes en la educación superior ; 74-95es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 69 (2014): No. 69, Problemas emergentes en la educación superior ; 74-95fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleLa crisis de la escuela en la formación de la juventudes-ES
dc.title.alternativeREencuentro. Analysis of university problems; No 69 (2014): No. 69, Problemas emergentes en la educación superior ; 74-95es_MX
dc.title.alternativeREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 69 (2014): No. 69, Problemas emergentes en la educación superior ; 74-95es_MX
dc.title.alternativeReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 69 (2014): No. 69, Problemas emergentes en la educación superior ; 74-95es_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.