Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/18290

Title: La construcción política del discurso en la integración educativa
Other Titles: REencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 69 (2014): No. 69, Problemas emergentes en la educación superior ; 66-73
Reencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 69 (2014): No. 69, Problemas emergentes en la educación superior ; 66-73
REencuentro. Analysis of university problems; No 69 (2014): No. 69, Problemas emergentes en la educación superior ; 66-73
Authors: José Luis Cisneros,
Issue Date: 28-May-2014
Publisher: División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilco
Description: Policies of educational integration have different interpretations some of them based on any sort theoretical support or empirical evidence. This situation has created some confusion among users and subjects of these policies. This work analyses the political discourse on educational integration from a sociological perspective, underlying the importance the cultural dimension in the interpretation of this kind of policies.
La política de integración educativa en México ha estado sujeta a diversas interpretaciones, algunas de ellas sin sustento ni argumento teórico, lo que ha originado confusión, tanto en sus usuarios como en el grupo de sujetos a los que está destinado. En estas líneas analizamos grosso modo, el discurso político de la integración educativa desde una interpretación o anclaje sociológico, subrayando la importancia de la dimensión cultural en la interpretación de una política de esta naturaleza.
URI: https://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/860
ISSN: 2448-6647
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/18290
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.