Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/18287

Title: Relevancia de la formación estadística en la universidad
Other Titles: REencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 69 (2014): No. 69, Problemas emergentes en la educación superior ; 37-45
REencuentro. Analysis of university problems; No 69 (2014): No. 69, Problemas emergentes en la educación superior ; 37-45
Reencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 69 (2014): No. 69, Problemas emergentes en la educación superior ; 37-45
Authors: Ariza Gómez, Edith
Suárez Burgos, Amanda
Rouquette Alvarado, Jorge Óscar
Issue Date: 28-May-2014
Publisher: División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilco
Description: This work tries to demonstrate the relevance of teaching and learning statistics at institutions of higher education. It describes all the benefits that imply stressing the sense and interpretation of statistical measurements in the learning process. This way of teaching makes statistics more attractive to the student body, as well as the opportunity of showing that those mathematical procedures being taught have multiple concrete applications not only in their professional future, but also in their everyday life. Through out the paper a theoretical review on this field in developed, highlighting the meaning of a statistical literacy. At the end, it illustrates the fact that statistical literacy is part of general culture and contributes in the development of critical thinking.
El presente trabajo tiene por objetivo señalar algunos elementos que destacan la relevancia de la enseñanza de la estadística en la universidad; se hace hincapié en los beneficios que trae consigo enfatizar el sentido y la interpretación de las medidas estadísticas en busca de hacerlas atractivas al estudiantado, además de la oportunidad de inducir su apreciación al mostrar que aquellos procedimientos matemáticos que se les enseña tienen múltiples aplicaciones concretas en su futuro profesional, pero que también las hay en la vida en general. Se realiza una revisión teórica sobre la importancia mencionada, destacando en especial el significado de la formación estadística. Asimismo se ofrecen argumentos que exhiben que la alfabetización estadística es parte de la cultura general y contribuye para el desarrollo del pensamiento crítico.
URI: https://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/857
ISSN: 2448-6647
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/18287
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.