Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/18275

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRouquette Alvarado, Jorge Óscar
dc.contributor.authorSuárez Burgos, Amanda
dc.creatorRouquette Alvarado, Jorge Óscar-
dc.creatorSuárez Burgos, Amanda-
dc.date2014-03-18-
dc.date.accessioned2021-05-03T23:45:05Z-
dc.date.available2021-05-03T23:45:05Z-
dc.date.issued2014-03-18
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/18275
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/845
dc.descriptionThis article attempts to reflect upon the changes that the Honest of so-called new technologies has generated in the fields of teaching and learning mathematical contents. Due to the importance of the social pertinence of higher learning institutions, in the area of mathematical competencies it is necessary to conform a reflexive way of thinking in accordance with the demands of modern societies, as well as designing didactic situations that enable the same pertinence in their contents as to adequately integrate within their environment. Facing such outlook, it is relevant to review the aspects impacting on the handling of technological media by teachers and students aiming towards the acquisition of mathematical knowledge.en-US
dc.descriptionEn el artículo se hace una reflexión en torno a los cambios que la irrupción de las denominadas nuevas tecnologías ha generado en la enseñanza y el aprendizaje de contenidos matemáticos. Debido a la importancia social de las instituciones de educación superior, en el área de las competencias matemáticas es necesario conformar un pensamiento reflexivo acorde con las exigencias de las sociedades modernas, así como diseñar situaciones didácticas que potencialicen la pertinencia de sus contenidos, para su adecuada integración al entorno. Ante este panorama, es relevante repasar los aspectos que inciden en que el manejo de los medios tecnológicos, por parte de docentes y alumnos, se encamine a la adquisición del conocimiento matemático.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/845/845-
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 68 (24): No. 68, El Cambio de época en la educación superior; 26-33en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 68 (24): No. 68, El Cambio de época en la educación superior; 26-33es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 68 (24): No. 68, El Cambio de época en la educación superior; 26-33fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleUn nuevo escenario para la pertinencia del conocimiento matemáticoes-ES
dc.title.alternativeREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 68 (24): No. 68, El Cambio de época en la educación superior; 26-33es_MX
dc.title.alternativeReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 68 (24): No. 68, El Cambio de época en la educación superior; 26-33es_MX
dc.title.alternativeREencuentro. Analysis of university problems; No 68 (24): No. 68, El Cambio de época en la educación superior; 26-33es_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.