Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/18205

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMéndez Ramírez, Ignacio
dc.contributor.authorMurata, Chiharu
dc.contributor.authorMartínez Alcántara, Susana
dc.creatorMartínez Alcántara, Susana-
dc.creatorMéndez Ramírez, Ignacio-
dc.creatorMurata, Chiharu-
dc.date2011-09-06-
dc.date.accessioned2021-05-03T23:44:47Z-
dc.date.available2021-05-03T23:44:47Z-
dc.date.issued2011-09-06
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/18205
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/775
dc.descriptionThe aim of this study is to analyze the association between activities which university academic staff must carry out to meet the requirements of a grants and incentives program, and the consequences of this participation in the program on their academic work and their physical and mental health. A cross-sectional, descriptive and analytical study was performed using a representative random sample. A survey was applied to collect demographic, work and health data. The most important requirements were increased workload, longer workdays and uncomfortable positions. Five of seven consequences of participation in the program are characterized as negative, and are statistically associated with disorders such as stress, musculoskeletal disorders, fatigue, hoarseness, anxiety and sleep disorders.en-US
dc.descriptionEl objetivo de este estudio es analizar la asociación entre algunas actividades que tienen que cubrirse para participar en un programa de becas y estímulos y las consecuencias derivadas de dicha participación sobre el trabajo académico y sobre la salud física y mental de académicos universitarios. Se realizó un estudio transversal y analítico. Se calculó una muestra representativa aleatoria. Se aplicó una encuesta para recabar información demográfica, del trabajo y de salud. Las exigencias más importantes fueron la sobrecarga de trabajo, la prolongación de la jornada y las posiciones incómodas; cinco de siete consecuencias de la participación en el programa se perfilaron como negativas y se asociaron estadísticamente con trastornos tales como el estrés, los músculo-esqueléticos, la fatiga, la disfonía, la ansiedad y los trastornos del sueño.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/775/775-
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 61 (2011): No. 61, Estudios sobre educación; 57-70en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 61 (2011): No. 61, Estudios sobre educación; 57-70es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 61 (2011): No. 61, Estudios sobre educación; 57-70fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleBecas, estímulos y sus consecuencias sobre el trabajo y la salud de docentes universitarioses-ES
dc.title.alternativeREencuentro. Analysis of university problems; No 61 (2011): No. 61, Estudios sobre educación; 57-70es_MX
dc.title.alternativeREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 61 (2011): No. 61, Estudios sobre educación; 57-70es_MX
dc.title.alternativeReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 61 (2011): No. 61, Estudios sobre educación; 57-70es_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.