Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/18020

Title: El francés, lengua de comunicación internacional
Other Titles: Reencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 47 (2007): No. 47, La enseñanza de las lenguas; 23-28
REencuentro. Analysis of university problems; No 47 (2007): No. 47, La enseñanza de las lenguas; 23-28
REencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 47 (2007): No. 47, La enseñanza de las lenguas; 23-28
Authors: Cansigno G., Yvonne
Issue Date: 5-Dec-2006
Publisher: División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilco
Description: Globalization in modern times has encouraged increasing interchange and progress around the world. With the establishment of blocks such as the European Community, governments have been called on to devise linguistic policies in order to guarantee priority to languages and language learning. The French language is an ongoing participant in national unity efforts in France and Quebec, contributing to cultural diversity in Europe, Africa, and around the world. The present article reflects on the importance of French as a language of international communication, present on all five continents, and whose teaching-learning process is embedded in a perspective of linguistic diversification and the instruction of multilingualism.
Actualmente la mundialización ha propiciado intercambios y progresos en todo el planeta, día con día, y con la construcción de bloques comunes, como el caso de la Comunidad Europea, los poderes públicos han sido llamados a concebir una política lingüística, a garantizar la prioridad de las lenguas y su aprendizaje. En el caso del francés, esta lengua sigue siendo partícipe de un esfuerzo de cohesión nacional en Francia y en Québec, y contribuye a la diversidad cultural en Europa, en África y en el mundo entero. En este contexto, en el presente artículo se reflexiona sobre la importancia del francés como lengua de comunicación internacional que está presente en los cinco continentes y cuyo proceso de enseñanza-aprendizaje está inscrito en una perspectiva de diversificación lingüística y en una didáctica del plurilingüismo.
URI: https://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/590
ISSN: 2448-6647
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/18020
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.