Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/18003

Title: Understanding how art museum visitors positively connect with artworks
Other Titles: REencuentro. Analysis of university problems; No 46 (2006): No. 46, Arte y creatividad en la educación; 9-14
Reencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 46 (2006): No. 46, Arte y creatividad en la educación; 9-14
REencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 46 (2006): No. 46, Arte y creatividad en la educación; 9-14
Authors: Édmond, Anne-Marie
Issue Date: 6-Nov-2006
Publisher: División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilco
Description: This paper deals with the concept of consonance as it applies to the aesthetic experience of adults who visit a Fine Arts museum. Generally, when describing a visitor’s reaction to art, we do not talk in terms of conflict or harmony, but adopt the expression ‘aesthetic experience’. Much research has been conducted to describe aesthetic experience, for example, the research undertaken by Csikszentmihalyi and Robinson, 1990; Guillot, 2001; Housen, 1983). We are aware of the complexity of the term and the scope of its meaning in philosophy.
Este documento trata sobre la experiencia que viven los adultos que visitan un museo de Bellas artes. En general, cuando se describe la reacción del visitante ante el arte, no hablamos en términos de conflicto o armonía, pero adoptamos la expresión de “experiencia estética”. Muchas investigaciones se han dirigido a describir la experiencia estética, por ejemplo, la investigación desarrollada por Csikszentmihalyi y Robinson (1990); Guillot (2001); Housen, 1983. Estamos conscientes de la complejidad del término y la amplitud de su significado en filosofía.
URI: https://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/573
ISSN: 2448-6647
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/18003
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.