Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/17995

Title: La cobertura y el financiamiento de la educación superior en la gestión del cambio
Other Titles: REencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 45 (2006): No. 45, Políticas Educativas; 53-58
Reencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 45 (2006): No. 45, Políticas Educativas; 53-58
REencuentro. Analysis of university problems; No 45 (2006): No. 45, Políticas Educativas; 53-58
Authors: Canales, Alejandro
Issue Date: 6-Nov-2006
Publisher: División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilco
Description: At the dawn of the new millennium, the world is in the midst of a knowledge, technology and innovation revolution. Processes shaping the twenty-first century world—along with migration, climate change and religion—include accelerated change and progress in knowledge and innovation, both by the momentum of such progress itself and of increased competence around the world, and by the increasing complexity of problems that require new knowledge and solutions. Mexico’s strength, its ability to improve its emerging country performance indicators, depends on its capacity and the attention paid to the development of knowledge and innovation. The basic issue consists of creating a public policy that will establish long-term goals for research that is oriented towards Latin American and global problems. Such a policy should enable exploratory research and disciplinary development, secure financing and diversification of funding sources, and should strive for quality, relevance and transparency in the use of funds, evaluation and accountability.
El artículo analiza las propuestas y los compromisos en materia de cobertura y de financiamiento en el periodo 2000- 2006. En particular, revisa las modificaciones y ajustes de los tres principales documentos en los que se expresaron las iniciativas: el de la Asociación Nacional de Universidades e Instituciones de Educación Superior, el del equipo de la transición y el programa sectorial. Los resultados muestran que las cifras de atención a la demanda educativa e inversión quedaron lejos de las metas autoimpuestas por el gobierno federal y que será necesario realizar mayores esfuerzos para atender tales desafíos.
URI: https://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/565
ISSN: 2448-6647
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/17995
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.