Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/17979

Title: Radios y redes
Other Titles: REencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 44 (2006): No. 44, Medios electrónicos y Universidad; 28-37
Reencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 44 (2006): No. 44, Medios electrónicos y Universidad; 28-37
REencuentro. Analysis of university problems; No 44 (2006): No. 44, Medios electrónicos y Universidad; 28-37
Authors: Reyna Ruiz, A. Margarita
Issue Date: 14-Nov-2006
Publisher: División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilco
Description: Why discuss radio? Why might we still take this eighty-some year old medium into account in the midst of the digital revolution? What place does the radio have in universities in today’s modern computerized society? There are various reasons why. One reason is that even today, we cannot ignore the fact that in our country, the coverage and penetration of radio continue to be high. Operating a radio transmitter is a way that universities and other educational institutions can build and reinforce their links with society.
¿Por qué hablar de la radio? ¿Por qué pensar en este medio octagenario en medio de la revolución digital de nuestra sociedad informatizada? Bajo estas condiciones, ¿por qué hablar entonces de la radio en las instituciones de educación superior? Por diversas razones. Una de ellas es que no podemos ignorar que hoy día, a pesar de todo, la radio continúa siendo un medio de enorme penetración en nuestro país y en el mundo, por lo que la operación de una emisora posibilita construir y potenciar el vínculo que las universidades y otras instituciones educativas tienen entre sí y con la sociedad.
URI: https://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/549
ISSN: 2448-6647
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/17979
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.