Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/17907

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFresán Orozco, Magdalena
dc.creatorFresán Orozco, Magdalena-
dc.date2006-11-21-
dc.date.accessioned2021-05-03T23:43:50Z-
dc.date.available2021-05-03T23:43:50Z-
dc.date.issued2006-11-21
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/17907
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/477
dc.descriptionUniversity extensions are one of the three basic functions of universities. Nevertheless, they have traditionally been the function to which institutions of higher learning have paid the least attention (Ángeles, 1992). An overview of the types of activities carried out under the auspices of university extension in various Latin American schools shows that this function suffers from a lack of identity. There is a recurring debate about incorporating university extension into the academic organization in institutions of higher learning. Through extension, the university can achieve great momentum in its dialectic relationship with society. Some authors have proposed the need for administrative reform of university extension as a strategy for reinforcing its development in our schools.en-US
dc.descriptionLa extensión universitaria es una de las tres funciones sustantivas de la universidad; sin embargo, históricamente ha sido la función menos atendida en las instituciones de educación superior (Ángeles, 1992). Una revisión somera del tipo de acciones incluidas dentro del concepto de extensión universitaria en diferentes instituciones latinoamericanas evidencia la falta de identidad de esta función. Cíclicamente se debate en las instituciones de educación superior la posibilidad de ubicar a la extensión universitaria entre las funciones académicas. La Universidad, a través de la extensión universitaria, puede lograr un gran dinamismo en su relación dialéctica con la sociedad. Algunos autores plantean la necesidad de transformar la gestión de la extensión universitaria como estrategia para consolidar su desarrollo en nuestras instituciones.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/477/477-
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 39 (2004): No. 39, Universidad y difusión de la cultura; 47-54en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 39 (2004): No. 39, Universidad y difusión de la cultura; 47-54es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 39 (2004): No. 39, Universidad y difusión de la cultura; 47-54fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleLa extensión universitaria y la Universidad Públicaes-ES
dc.title.alternativeREencuentro. Analysis of university problems; No 39 (2004): No. 39, Universidad y difusión de la cultura; 47-54es_MX
dc.title.alternativeREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 39 (2004): No. 39, Universidad y difusión de la cultura; 47-54es_MX
dc.title.alternativeReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 39 (2004): No. 39, Universidad y difusión de la cultura; 47-54es_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.