Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/17864

Title: Las fuentes del aprendizaje en ambientes virtuales educativos
Other Titles: REencuentro. Analysis of university problems; No 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 69-74
REencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 69-74
Reencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 69-74
Authors: Ángel Herrera Batista, Lorenzo Miguel
Issue Date: 22-Nov-2006
Publisher: División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilco
Description: In cognitive psychology, learning is defined as changes in the intellectual structure of an individual. Piaget described the processes of assimilation and accommodation, using them to explain how a person is able to modify conceptual structures and thus learn. The development of new communication and interaction technologies necessitate a redefinition of these processes. This article describes an approach to the problem of learning through computers from a cognitive perspective.
Desde el punto de vista de la psicología cognitiva, el aprendizaje se define como cambios en las estructuras intelectuales del individuo. Piaget describió los procesos de asimilación y acomodación para explicar cómo es que un individuo logra modificar sus estructuras conceptuales y con ello, aprender, sin embargo, con el desarrollo de las nuevas tecnologías de comunicación e interacción, es necesario redefinir estos procesos. En este trabajo se presenta una aproximación al problema del aprendizaje mediado por computadora desde una perspectiva cognitiva.
URI: https://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/434
ISSN: 2448-6647
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/17864
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.