Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/17844

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHerrera Labra, Graciela
dc.creatorHerrera Labra, Graciela-
dc.date2006-11-22-
dc.date.accessioned2021-05-03T23:43:46Z-
dc.date.available2021-05-03T23:43:46Z-
dc.date.issued2006-11-22
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/17844
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/414
dc.descriptionThe article discusses the history of education among the indigenous peoples, the result of a long historical process which acquired considerable complexity during the Colonial period, culminating in the Mexico of today. This history is examined in order to show that the Conquest has persistently shaped and influenced indigenous education. This historical extract is part of the establishment of a Licenciatura (undergraduate program) in Indigenous Education given in the Pedagogical University. The goal of carrying out this historical survey is: To establish which historical events and actions gave rise to the current state of indigenous professionalization.en-US
dc.descriptionLos antecedentes histórico-educativos de los pueblos indios que aquí se mencionan es el resultado de un largo proceso histórico que adquiere gran complejidad en el periodo colonial y que se cristaliza en la actual nación mexicana. La idea de trabajar estos antecedentes, es con el objeto de señalar que en el marco de la educación indígena siempre ha estado presente en su historia la mediación de la conquista. El recorte histórico que se presenta en este trabajo parte de la creación de la Licenciatura en Educación Indígena que se imparte en la UPN. Partir de este momento histórico es con la siguiente finalidad: Conocer las diferentes acciones educativas que abrieron brecha a la actual profesionalización indígena.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/414/414-
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 33 (2002): No. 33, Educación indígena; 31-39en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 33 (2002): No. 33, Educación indígena; 31-39es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 33 (2002): No. 33, Educación indígena; 31-39fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleLos docentes indígenas. Breve historiaes-ES
dc.title.alternativeREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 33 (2002): No. 33, Educación indígena; 31-39es_MX
dc.title.alternativeReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 33 (2002): No. 33, Educación indígena; 31-39es_MX
dc.title.alternativeREencuentro. Analysis of university problems; No 33 (2002): No. 33, Educación indígena; 31-39es_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.