Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/17783

Title: La sociedad de la información
Other Titles: REencuentro. Analysis of university problems; No 26 (1999): No. 26, La investigación como estrategia didáctica; 26-32
REencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 26 (1999): No. 26, La investigación como estrategia didáctica; 26-32
Reencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 26 (1999): No. 26, La investigación como estrategia didáctica; 26-32
Authors: Lazcano Herrera, Carlos
Issue Date: 27-Nov-2006
Publisher: División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilco
Description: The adequate comprehension of the impact of the Information and Communication Technologies (ICTs) needs to be attended to as a priority, especially with respect to the creation of knowledge and intellectual capital in universities. We argue that the formation and interrelation of the university and its environment is now more necessary than ever, and advantage should be taken of the opportunities offered by ICTs, since the paradigm held by the universities, their academic staff and of course their users goes far beyond what we can imagine.
Hoy más que nunca es necesaria la comprensión del impacto de las tecnologías de la información y de las comunicaciones en el mundo, especialmente en los ámbitos de la formación de conocimientos y del capital intelectual que constituyen las universidades. Asimismo, es inaplazable el establecimiento de nexos sólidos entre las instituciones de educación superior y el entorno social. El panorama resulta por demás interesante y en algunos casos inimaginable.
URI: https://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/353
ISSN: 2448-6647
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/17783
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.