Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/17238

Title: Evaluación de programas públicos mediante lógica difusa
Other Titles: Politique et culture; No 40 (2013): No. 40: Políticas públicas en el contexto neoliberal: hegemonía y alteridad; 231-255
Politics and Culture; No 40 (2013): No. 40: Políticas públicas en el contexto neoliberal: hegemonía y alteridad; 231-255
Política y Cultura; Núm. 40 (2013): No. 40: Políticas públicas en el contexto neoliberal: hegemonía y alteridad; 231-255
Authors: García Batíz, María Luisa
Flores Payán, Lucio
Issue Date: 6-Nov-2013
Publisher: Politics and Culture
Política y Cultura
Politique et culture
Description: The main objective of this paper is to present a proposal an alternative to the common practice of evaluation by presenting a methodology based on fuzzy logic theory and its applications. The principal results show two priority items, the first of them is the extent to impact the program social Hábitat has achieved in their areas of intervention , the second is the relevance of using the theory of fuzzy logic to the comprehension phenomena of political and practical application addressed to the welfare and social interest.
El objetivo del artículo es presentar una propuesta alternativa a la práctica común de evaluación, al ostentar una metodología basada en la teoría de la lógica difusa y sus aplicaciones. Los resultados obtenidos evidencian dos elementos prioritarios: el primero es el alcance en el impacto que el programa social Hábitat ha logrado en sus espacios de intervención; el segundo es la relevancia de utilizar la teoría de la lógica difusa para la comprehension de fenómenos de decisión política y aplicación práctica dirigida al bienestar y al interés social.
URI: https://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1225
ISSN: 0188-7742
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/17238
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.