Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/17125

Title: Las matemáticas en el desarrollo de la metacognición
Other Titles: Politics and Culture; No 33 (2010): No. 33: Legados de la Independencia y la Revolución; 135-151
Política y Cultura; Núm. 33 (2010): No. 33: Legados de la Independencia y la Revolución; 135-151
Politique et culture; No 33 (2010): No. 33: Legados de la Independencia y la Revolución; 135-151
Authors: Peñalva Rosales, Laura Patricia
Issue Date: 17-May-2010
Publisher: Politics and Culture
Política y Cultura
Politique et culture
Description: Usually, mathematics courses that support the training of professionals in various areas of expertise are mainly focused on the resolution of problems from that area. However, this discipline allows achieving a broader and deeper purpose than just becoming an instrumental support for the analysis and solving of problems. This is: the development of logical thinking. We also affirm that it helps in a clear and blunt manner to the metacognition development, and thus to the ability of learning to learn. This work argues the why of these statements.
Usualmente, los cursos de matemáticas que apoyan la formación de profesionistas en diversas áreas de conocimiento se enfocan principalmente en la resolución de problemas propios de esa área; sin embargo, esta disciplina permite lograr un propósito más amplio y profundo que sólo convertirse en un apoyo instrumental para el planteamiento y solución de problemas: el desarrollo del pensamiento lógico. También afirmamos que aporta de manera clara y contundente al desarrollo de la metacognición, y por ende a la capacidad de aprender a aprender. Este trabajo argumenta el por qué de estas afirmaciones.
URI: https://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1112
ISSN: 0188-7742
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/17125
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.