Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/16888

Title: Interculturalidad, educación y política en América Latina
Other Titles: Politics and Culture; No 17 (2002): No. 17: América Latina; 261-287
Política y Cultura; Núm. 17 (2002): No. 17: América Latina; 261-287
Politique et culture; No 17 (2002): No. 17: América Latina; 261-287
Authors: Comboni Salinas, Sonia
Issue Date: 30-Oct-2007
Publisher: Politics and Culture
Política y Cultura
Politique et culture
Description: The cultural assimilation and homogenition policies carried out by schools in Latin American, has given as a result an educational history characterized by educational failure, especially among the continent’s Indian population. Interculturality is analyzed as an alternative in the construction of a more fluid and symmetric educational communication, so as to have a more adequate response to the profoundly heterogeneous and unequal reality of our continent, in other words an education constructed from and within our own culture.
Las políticas de homogeneización y asimilación cultural aplicadas en las escuelas de los diversos países latinoamericanos han dado como resultado una trayectoria escolar caracterizada por el fracaso escolar especialmente en las poblaciones indígenas del continente. La interculturalidad se analiza como una alternativa en la construcción de una comunicación educativa más fluida y simétrica que responde de manera más adecuada a la realidad profundamente heterogénea y desigual de nuestro continente, es decir, una educación enraizada en y a partir de la propia cultura, que promueva un diálogo crítico y creativo entre tradiciones culturales diferentes.
URI: https://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/875
ISSN: 0188-7742
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/16888
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.