Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/14396

Title: El olvido de lo obvio: la rotulación popular, un elemento de publicidad en el paisaje urbano
Other Titles: Diseño y Sociedad; Núm. 28-29 (2011): No. 28-29, Primavera 2010, Otoño 2010; 24-33
Design and Society; No 28-29 (2011): No. 28-29, Primavera 2010, Otoño 2010; 24-33
Design et société; No 28-29 (2011): No. 28-29, Primavera 2010, Otoño 2010; 24-33
Authors: Castro Rodríguez, María del Pilar
Checa-Artasu, Martín M.
Issue Date: 29-Apr-2011
Publisher: Design and Society
Diseño y Sociedad
Design et société
Description: Popular signs are shown as examples of an advertising element characteristic of the mexican urban landscape. They consist of graphic elements, images and typography that use walls, fences and other mural resources, and are employed for commercial advertising, institutional campaigns or artistic events. Frequently, the popular posters transcend their functional sense and introduce other aspects such as humour and irony. The article is an approach to their main features.
La rotulación popular se muestra como un elemento de publicidad propio del paisaje urbano mexicano. Es el conjunto de elementos gráficos, imágenes, letras que, usando las paredes, vallas y otros recursos murales, sirven para comunicar reclamos comerciales, campañas institucionales o eventos artísticos. En numerosos casos, la rotulación trasciende su sentido funcional para introducir aspectos como el humor y la ironía. Este trabajo es una aproximación a sus principales características.
URI: https://disenoysociedadojs.xoc.uam.mx/index.php/disenoysociedad/article/view/314
ISSN: 0188-7025
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/14396
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.