Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/14378

Title: La relación de la teoría y práctica en el diseño de la comunicación gráfica a través de la teoría de la acción de Pierre Bourdieu
Other Titles: Design and Society; No 25-26 (2010): No. 25-26, Otoño 2008 Primavera 2009; 48-55
Design et société; No 25-26 (2010): No. 25-26, Otoño 2008 Primavera 2009; 48-55
Diseño y Sociedad; Núm. 25-26 (2010): No. 25-26, Otoño 2008 Primavera 2009; 48-55
Authors: De Vecchi Espinosa de los Monteros, Bruno
Carrasco Zanini, Jaime
Issue Date: 15-Dec-2009
Publisher: Design and Society
Diseño y Sociedad
Design et société
Description: Trying to focus the question of practice and its relationship with theory, the authors analyse the work of French sociologist Pierre Bourdieu, who sees the action theory through the concepts of habitus, cultural capital, symbolic capital and cultural production. From this departure, they focus the issue of the relationship with theory, applying such previous concepts to the situation of graphic design, particularly regarding to the pedagogical action in this field.
En este artículo nos proponemos abordar la cuestión de la práctica y su relación con la teoría desde la aproximación que el sociólogo francés Pierre Bourdieu hace de la teoría de la acción a través de los conceptos de habitus, capital cultural, capital simbólico y campo de producción cultural. Desde ahí abordaremos el asunto de la relación de la práctica con la teoría, aplicando lo expuesto al caso del diseño gráfico, en especial lo que se refiere a la acción pedagógica en este campo.
URI: https://disenoysociedadojs.xoc.uam.mx/index.php/disenoysociedad/article/view/296
ISSN: 0188-7025
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/14378
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.