Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/14371

Title: Sobre el carácter retórico de los caracteres tipográficos
Other Titles: Design et société; No 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 54-63
Diseño y Sociedad; Núm. 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 54-63
Design and Society; No 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 54-63
Authors: Rivera Díaz, Luis Antonio
Issue Date: 17-Feb-2009
Publisher: Design and Society
Diseño y Sociedad
Design et société
Description: This article aims to show the rhetorical nature of typographies. For doing so, the typography is inserted in the wide context of the writing graphic design. It explains how are the logos, the ethos and the pathos, through its different graphical devices, brought to fruition in such a way that they shape the way of thinking and the actions of the readers or the audience who is the target of the designer’s persuasive efforts and intentions.
El presente artículo pretende mostrar del funcionamiento retórico de la tipografía. Para tal efecto, inserta ésta en el contexto amplio del diseño gráfico de la escritura y explica cómo es que, a través de sus distintos artificios gráficos, se materializan el logos, el ethos y el pathos, con el fin de moldear el pensamiento y las acciones de los lectores o auditorios que son objeto de las intenciones y esfuerzos persuasivos de los diseñadores.
URI: https://disenoysociedadojs.xoc.uam.mx/index.php/disenoysociedad/article/view/289
ISSN: 0188-7025
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/14371
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.