Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/14368

Title: Las nuevas tecnologías informáticas, un reflejo de la educación tecnológica
Other Titles: Design et société; No 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 32-37
Diseño y Sociedad; Núm. 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 32-37
Design and Society; No 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 32-37
Authors: Villanueva Ramírez, Pedro Jesús
Issue Date: 17-Feb-2009
Publisher: Design and Society
Diseño y Sociedad
Design et société
Description: This essay invites us to think about the impact that the new technologies had caused in the field of education, modifying the way we perceive the teaching-learning process. Notwithstanding the many advantages that the educational technologies had brought to our daily life, when these technologies are misused or when there is no adequate didactic background, they can lead us to unfortunate outcomes. Therefore, it is necessary that each teacher keeps a continuous training for its use.
Este ensayo invita a una reflexión sobre el impacto que han producido las nuevas tecnologías en el campo de la educación modificando la manera de percibir el proceso de enseñanza aprendizaje. Sin embargo, a pesar de las muchas ventajas que han traído a nuestro quehacer cotidiano, las tecnologías educativas mal empleadas y sin un soporte didáctico adecuado pueden llevarnos a resultados infortunados. Es necesario, por tanto, que cada educador tenga una formación continua en el manejo de éstas.
URI: https://disenoysociedadojs.xoc.uam.mx/index.php/disenoysociedad/article/view/286
ISSN: 0188-7025
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/14368
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.