Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/14291

Title: El barroco novohispano en el diseño de la mexicanidad
Other Titles: Design et société; No 15 (2003): No. 15, Otoño 2003; 76-81
Design and Society; No 15 (2003): No. 15, Otoño 2003; 76-81
Diseño y Sociedad; Núm. 15 (2003): No. 15, Otoño 2003; 76-81
Authors: Montes de Oca Villatoro, Héctor
Issue Date: 21-Nov-2008
Publisher: Design and Society
Diseño y Sociedad
Design et société
Description: The article delimits the basic characteristics of the European baroque concept, literary as well as plastic, in connection with their almost exclusively intellectual content. Related to them, the conception that is re-developed in the New Spain is guided into a more sensitive and emotional direction that becomes essential for the construction of the hybridized identity of Mexicans.
El artículo delimita las características básicas del concepto del barroco europeo, tanto literario como plástico, de acuerdo con sus contenidos casi exclusivamente intelectuales. En relación con ellos, la concepción que se reelabora en la Nueva España se orienta en una dirección más sensible y afectiva que se vuelve fundamental para la construcción de la identidad mestiza del mexicano.
URI: https://disenoysociedadojs.xoc.uam.mx/index.php/disenoysociedad/article/view/209
ISSN: 0188-7025
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/14291
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.